Een doffe winterwonderland, Overwatch faalt op seizoens evenementen

Een doffe winterwonderland, Overwatch faalt op seizoens evenementen

1 views
0


Michael Solseth heeft onlangs een artikel geschreven over de problemen waarmee Overwatch wordt geconfronteerd. In het artikel, dat je HIER vindt, bleef hij met opzet weg van het praten over evenementen, met name Winter Wonderland. Ik ga deze kans aangrijpen om te praten over niet alleen het kerstevenement, maar ook hoe Blizzard de bal laat vallen met bijna al hun evenementen.

Laten we beginnen met het onderwerp waar mensen het dit jaar het meest over hebben gehad als het gaat om de gebeurtenissen. De Speciale gamemodes zijn allemaal dingen die we eerder hebben gezien. In gevallen als Junkenstein’s Revenge is dit prima, want het is een leuke spelmodus om mee te beginnen. Het kost niet veel om toe te voegen aan dat evenement en het leuk te maken (hoewel een extra niveau om op te spelen geweldig zou zijn). Persoonlijk vind ik het niet erg om Lucioball elk jaar te zien tijdens de zomerspelen, maar er zijn mensen die ervan houden, toevoegen in een competitieve modus want het was een heel slimme zet.

Kijken naar Winter Wonderland herinnert me er echter aan hoe vergeetbaar deze gebeurtenis is. Terugkerende in het evenement is Yeti Hunt en Mei’s sneeuwbaloffensief. Gemakkelijk twee van de ergste Gamemodes van Overwatch. Ze proberen dingen in beide modes met Mei om te schakelen, maar grotendeels zijn deze spellen ongeveer 30 seconden leuk en dan kijk je ernaar uit om letterlijk al het andere te spelen. Ze zijn echt niet boeiend, ongeïnspireerd en saai.

Michael Solseth heeft onlangs een artikel geschreven over de problemen. Hoe repareert het Overwatch-team het probleem met de ? De oplossing is volgens mij om het hele jaar door te beginnen met het maken van vechtpartijen. Gemakkelijk is mijn favoriete evenement elk jaar het volksfeest in maart. Grotendeels gedurende de laatste twee jaar is dit geweest waar we de grootste onthullingen in het achtergrondverhaal van onze personages. Het eerste jaar zagen we Tracer’s eerste Overwatch-missie en dit jaar zagen we hoe Reaper begon af te dalen en iedereen verraadde. Lore staat bijna stil sinds de game is uitgebracht. Dit zou een geweldige manier zijn om de fans tevreden te houden en terug te komen voor meer.

De ruzie hoeft geen betrekking te hebben op het seizoen om plezier te hebben. Hoe leuk en opwindend was het om Winter Wonderland vandaag nog te laden en spelen we een missie waarbij Sombra zich een weg baant naar de Lumérico-fabriek? Wat als we het Lunar New Year-evenement begonnen en Winston en Hammond aan Horizon: Lunar Colony moesten ontsnappen? Je verlaat die missies als exclusief voor het evenement waar het debuteerde, terwijl je elk jaar een nieuwe brengt en mensen kunnen weer enthousiast over gebeurtenissen praten in plaats van alleen maar een middel om nieuwe skins te krijgen. De PVE-vechtpartijen zijn in het verleden grotendeels populair geweest. Maak er meer van! Om nog maar te zwijgen van dit brengt een constante toevoeging aan de overlevering dat fans al een lange tijd hebben gehuild.

Begrijp me niet verkeerd, elke keer dat een nieuw evenement wordt aangekondigd, houdt iedereen ervan de nieuwe skins te zien. Het lijkt er echter op dat bij elk evenement dat we nu krijgen, alle goede items worden onthuld in de week voorafgaand aan de start van het evenement. Voor Winter Wonderland kregen we afgelopen week sociale media te zien voor Zarya, Symmetra, Widowmaker, Lucio, Junkrat, Bastion en Mercy. Wil je weten hoeveel “verrassende” skins we hebben? Twee. Ashe en Bob in een witte winterse huid en Reinhardt in gouden wapenrusting. Beide zijn heldendichten.

De andere cosmetische gebieden krijgen echter ook niet genoeg liefde van evenementen. Ik hou persoonlijk van emotes in het spel. Ze zijn leuk en helpen de karaktereigenschappen van de personages te laten zien via hun lichaamstaal, niet alleen met stemlijnen. Voor Winter Wonderland in het verleden hebben we emotes gezien met openingscadeaus van Zarya en Orisa. Zarya ontving een ander geschenk dat ze elke keer moest vernietigen. Orisa heeft een puppy om mee te spelen. Deze passen bij de personages en zorgen ervoor dat we meer om hen geven dan we al doen.

Verbeeldt deze vakantie inclusief Genji-werppapier in de lucht en snijdt ze in sneeuwvlokken en Torbjorn opent een cadeautje en drie mini-torentjes dansen om hem heen. Dit zijn geweldig. Ze passen bij de personages en zijn leuk om te zien, maar geven ons elk jaar meer dan een of twee keer een evenement! Geef me Soldier: 76 een cadeau openen en een lelijke trui uittrekken, of Zenyatta krijgt een stressbal cadeau. Laat je animatieteam echt creatief zijn. We houden van wat ze ons tot nu toe hebben gegeven. Echter produceren helpt om evenementen weer speciaal te maken.

Dit geldt ook voor highlight-intro’s, we ontvangen nu een evenement. Geef ons meer om te pronken met het spelen van de games die we allemaal willen bereiken!

Conclusie
Overwatch is mijn favoriete spel om de laatste paar jaar uit te komen. Evenementen gebruiken ze om zich speciaal te voelen en ik kijk er naar uit. Echter, afgezien van de overlijdensgebeurtenis die gedurende een deel van het hele jaar gebeurt, heeft Blizzard ons geen echte reden gegeven om meer enthousiast voor hen te worden. Door de productie een beetje op te schalen en meer items voor ze te maken, kan het spel op de lange termijn echt van pas komen.

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com