Michael Solseth heeft onlangs een artikel geschreven over de problemen waarmee Overwatch wordt geconfronteerd. In het artikel, dat je HIER vindt, bleef hij met opzet weg van het praten over evenementen, met name Winter Wonderland. Ik ga deze kans aangrijpen om te praten over niet alleen het kerstevenement, maar ook hoe Blizzard de bal laat vallen met bijna al hun evenementen.
Laten we beginnen met het onderwerp waar mensen het dit jaar het meest over hebben gehad als het gaat om de gebeurtenissen. De Speciale gamemodes zijn allemaal dingen die we eerder hebben gezien. In gevallen als Junkenstein’s Revenge is dit prima, want het is een leuke spelmodus om mee te beginnen. Het kost niet veel om toe te voegen aan dat evenement en het leuk te maken (hoewel een extra niveau om op te spelen geweldig zou zijn). Persoonlijk vind ik het niet erg om Lucioball elk jaar te zien tijdens de zomerspelen, maar er zijn mensen die ervan houden, toevoegen in een competitieve modus want het was een heel slimme zet.
Kijken naar Winter Wonderland herinnert me er echter aan hoe vergeetbaar deze gebeurtenis is. Terugkerende in het evenement is Yeti Hunt en Mei’s sneeuwbaloffensief. Gemakkelijk twee van de ergste Gamemodes van Overwatch. Ze proberen dingen in beide modes met Mei om te schakelen, maar grotendeels zijn deze spellen ongeveer 30 seconden leuk en dan kijk je ernaar uit om letterlijk al het andere te spelen. Ze zijn echt niet boeiend, ongeïnspireerd en saai.