Vampyr Review

Vampyr Review

4 views
0

Natuurlijk hebben ze superkracht, kunnen ze in wolven of mist veranderen en leven voor altijd, maar het is nog steeds balen om een ​​vampier te zijn. En ik heb het over een ECHTE vampier en niet over die glinsterende tiener vampieren. Ugh.

Vampieren kunnen alleen ‘s nachts naar buiten komen, omdat het zonlicht ze frituurt. Heilige symbolen verschroeien ze en van alle kruiden in de wereld houdt knoflook ze op een afstand. Het is geen wonder dat arts Jonathan Reid in Dontnod Entertainment en Focus Home Interactive’s Vampyr niet gelukkig is als hij wordt getransformeerd in een van de levende doden. 1918 bevindt Londen zich in de greep van de Spaanse griep, de perfecte camouflage voor een vampier of in dit geval een “vampier” -uitbraak. Mensen die aan de griep sterven, komen weer in leven als vampiers, dus Londen krijgt twee epidemieën voor de prijs van één.

Doctor Reid zijn vaardigheden zijn meer dan ooit nodig, maar hij wordt tijdens het spel verscheurd tussen redden, levens beschermen als een mens of nemen, levens opofferen om zichzelf te versterken als lid van de levende doden. Dit meedogenloze morele dilemma vormt de kern van de gameplay van Vampyr.

Je kunt het spel beëindigen zonder een enkel mensenleven te nemen, maar eerlijk waar is het plezier in? Dat zou hetzelfde zijn als een boksspel spelen en nooit een klap uitdelen. Omdat Vampyr een actie-RPG is, is de enige manier om te levelen, nieuwe krachten krijgen, aanvallen en vermogens te krijgen, je medemensen te voeden en met een vampier die Monster Squad op je staart jaagt, is het waarschijnlijk het beste om een hapje te nemen.

De mogelijkheden zijn een droom die uitkomt voor elke horrorfan. Je kunt mensen hypnotiseren, in mist veranderen en korte afstanden teleporteren, bloed zuigen om kracht te krijgen, hyperzintuigen hebben en allerlei brute aanvallen.

Vampyr is slechts een semi-open wereldgame om de hoofd quest af te ronden, volg je eigenlijk een pad en wordt begeleid door het volgen van bloedsporen of informatie die je van de lokale bevolking (ontbijt, lunch of diner) krijgt. Je kunt ervoor kiezen deel te nemen aan nevenmissies zoals … ontvang dit … iemands portemonnee retourneren of verschillende burgers opsporen die je wilt consumeren, maar houd er rekening mee dat bemoeienis met inwoners van de gemeenschap gevolgen heeft. De wijken zelf bevatten gevoelige relaties die, als ze worden ondermijnd, tot onverwachte uitkomsten leiden.

Als arts heeft Reid de taak om deze door griep verwoeste buurten te helpen door verschillende geneeswijzen of medicijnen te maken. Ingrediënten en craftingtafels zijn verspreid over de wijken en jouw uitvalsbasis. Je kunt er voor kiezen om mensen en hun gemeenschappen gewoon te laten vallen, maar wat voor een mens zou dat doen?

Hoewel de graphics en animaties helaas meer vorige generatie zijn dan de huidige generatie en de laadtijden even groot zijn als die van een old-school c-64 game, zelfs als je een Fast Load-cartridge hebt geïnstalleerd, is de sfeer griezelig. De in mist gehulde straten in Londen vormen de perfecte achtergrond voor zo’n akelig gotisch verhaal en de muziek van Olivier Deriviere, die zowel orkestrale als industriële tonen combineert, is de perfecte soundtrack die een echt sinistere en angstaanjagende ambiance biedt. Vampyr is soms griezelig.

Vampyr strompelt echter in het zonlicht als het gaat om de gevechtscontroles. Hoewel je je op een bepaalde vijand kunt richten, zul je nog steeds ronddraaien als de camera, net als een peuter die lijdt aan een suikerbui; het wil zich gewoon niet gedragen. Je kunt je vijanden echter vastleggen, terwijl velen van hen als bloeddorstige Nightcrawler-klonen kunnen teleporteren, je zult blindelings rondlopen in de hoop iets te raken. Als je al een terugtrekkende haarlijn hebt, die geen hulp meer nodig heeft, is deze game waarschijnlijk niet voor jou.

Als Dontnod Entertainment net de tijd had genomen om de defecte gevechtscontroles en de frustrerende laadtijden te verfijnen, zou Vampyr een geweldige titel zijn, niet alleen een goede. Hoewel het slechts een aspect van de ervaring is, is het een zeer belangrijke aangezien er boss-gevechten zijn die niet optioneel zijn, ook al kun je het spel met succes voltooien zonder mensen te doden. Naast het verbeteren van de graphics, alle andere elementen zijn allemaal op het punt. Het is gewoon jammer dat Dontnod zo dichtbij kwam en toch zo heel, heel ver is gebleven. Als je op de een of andere manier Vampyr kunt vergeven vanwege zijn fatale gebreken, wacht je een beetje op je, als je voldoende geduld hebt.

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com