Vijf soorten games waarop je op elk willekeurig punt kunt inspringen

0

Wij hebben allemaal die put in onze maag gevoeld. De horror. Het gevoel een game-serie te willen spelen, maar de serie is veel te lang doorgegaan. Jij denkt dat jij alleen verdwaalt als je de serie probeert binnen te gaan. Nooit bang zijn. Ik heb de oplossing voor jouw games. Spring er gewoon in. Zo simpel is het.
Ik weet dat jij denkt dat de suggestie gek klinkt, maar hoor mij uit. Jij vindt plezier in elk goed spel en ik heb bewijs. Ik heb een lijst samengesteld met vijf redenen waarom je op elk gewenst moment in een game kunt stappen.

Spellen met verhalen die jou niet interesseren


Laten wij beginnen met een gemakkelijke. Er bestaan ​​bepaalde spellen die jij gewoon kunt oppakken en spelen. De reden dat jij dit zo gemakkelijk kunt doen, is omdat het verhaal zo onlogisch is dat het spelen van het eerste of twintigste spel er niet toe doet.
In de meeste Super Mario-games heeft Bowser bijvoorbeeld de prinses gekidnapt. En dat is het. Andere spellen, zoals 2D Sonic the Hedgehog of Kirby, volgen een vergelijkbare structuur. Eggman of koning Dedede deed iets dat ze niet hadden moeten doen. Tot het einde toe, omdat het verhaal er niet toe doet. Mechanica kan worden toegevoegd naarmate de tijd verstrijkt, maar jij zult niet verdwalen.

Spellen met verhalen die niet binden aan een eerdere invoer

Sommige games bestaan ​​gewoon om plezier te hebben waar het verhaal er niet toe doet. Jij kunt dat niet tegenspreken over games als Pokémon, Final Fantasy of Dragon Quest. In plaats daarvan zou jij kunnen zeggen dat de vorige vermeldingen in de reeks een heel ander verhaal vertellen dan het vorige.
Final Fantasy VII volgt niet Zidane en zijn vrienden. Dat is Final Fantasy IX. Het volgt Cloud Strife tijdens een compleet andere catastrofe op een compleet andere locatie.
Als jij bij Final Fantasy XV bent binnengestapt, zou jij niet meer gestraft worden omdat jij Cloud niet meer kent dan in Pokémon Sun omdat jij niet weet wie Red is. Straf voor niet-wetende personages mag niet voorkomen dat iemand van een spel geniet, maar daar zullen we later meer op ingaan.

Spellen met doorlopende verhalen en veranderende perspectieven


Hoe zit het met games met verhalen die wel in hetzelfde universum plaatsvinden als bij elk ander item in de serie? Hoe zou jij ooit kunnen hopen om te genieten van jouw spel? Eenvoudig! Speel spellen in de Resident Evil of moeder-franchise.
Jij zou kunnen beweren dat moeder in de vorige categorie hoort, samen met Pokémon. Ik geloof dat het feit dat er terugkerende personages zijn zoals Porky dit onderscheidt.
Resident Evil en Dead Rising glijden op een schonere manier naar deze categorie door zich in hetzelfde universum te verplaatsen. Het verschil is dat de items in de serie allemaal verschillende mensen volgen. Verschillende avonturen ontstaan ​​door het ervaren van de zombie-uitbraken. Dingen uit Leon’s ogen zien als een agent van een geheime dienst of rookie-agent is anders dan de ervaring van Jill Valentine in het Spencer Mansion. Eenvoudig.

Spellen met leuke gameplay die niet verschilt van verhaal


Dit kan een goede plek zijn voor enige uitleg. Ik bedoel niet dat deze games niet op het verhaal zijn gebaseerd. Ik bedoel dat het verhaal geen invloed heeft op hoe leuk het spel voelt.
Games zoals Kingdom Hearts en Metal Gear Solid zijn berucht omdat ze moeilijk zijn om binnen te komen. Vooral in 2018 met zoveel spellen achter de nieuwere. Maar een ding dat bij elke inzending in deze serie wordt bewaard, is het plezier.
Persoonlijk begon ik de Kingdom Hearts-serie pas toen Kingdom Hearts II was aangekondigd. Wat intrigeerde mij? Het idee om van de ene Disney-film naar de andere te gaan. Hoe jij door deze werelden beweegt, is door elementaire magie en oproepen te hacken, te hakken en te gebruiken zoals in Final Fantasy. Voor mij is het plezier van het spel in Kingdom Hearts zwaarder dan het gecompliceerde verhaal.
Hetzelfde geldt voor de Metal Gear Solid-reeks. Het overslaan van de uren tekst en het knippen van scènes (terwijl het naar mijn mening een vergissing zou zijn) biedt nog steeds zoveel meer uren sluipen en gekke schurken tegenkomen. Verhaal is niet alles.

Spellen met een tijdlijn die de spelmakers niet uitmaakt


Wij hebben al games behandeld die niet-bestaande verhalen bevatten die voor jou als speler niet belangrijk zouden moeten zijn. Maar hoe zit het met games waarbij het verhaal zo vloeiend is dat de mensen achter de games pas met terugwerkende kracht dachten aan de overkoepelende tijdlijn. Onlangs is de tijdlijn van Zelda gewijzigd om te wijzigen waar bepaalde games worden weergegeven.
Ik ga hier niet op de een of andere manier ruzie maken, maar ik zal wel zeggen dat ongeacht welke volgorde Zelda-spellen op de tijdlijn verschijnen, ze leuk zijn. En jij hoeft jou geen zorgen te maken over het kiezen van welk Legend of Zelda-spel jij begint. Elke game is eenvoudig en gemakkelijk om als eerste te spelen.
Wat ik met deze hele lijst probeer te zeggen is, wees niet bang om een ​​nieuwe serie te proberen. Veel plezier met jou games!

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com