Indie Game Save Your Nuts lanceert op 24 april

Indie Game Save Your Nuts lanceert op 24 april

0

Als je van videogames met insinuaties houdt in de titel, is Save Your Nuts misschien iets voor jou. De eerste game van Montreal indie studio Triple Scale Games, Save Your Nuts, zet jou en je vrienden in de rol van een stel kleine harige dieren, zoals honden en eekhoorns, die als andere teams werken om de andere spelers hun eikels te grijpen .

Save Your Nuts’s primaire trekking is de multiplayer met acht spelers, waarbij twee teams van vier spelers in drie verschillende modi worden geplaatst. De eerste, “Capture the Nuts” is een traditioneel voetbalspel, waarbij je 5 eikels probeert te trappen in het doel van het andere team. De tweede, “Dieven”, heeft een sinistere aanpak: elk team begint met vijf noten en moet de andere stelen om te winnen. De laatste modus, “Battle”, is net zo eenvoudig als de titels suggereren – je vecht gewoon en schopt tot de dood! Die arme dieren …

Het aanvullen van deze drie speelstijlen is een verzameling items die willekeurig door de kaart worden gegenereerd. Er is een bom, een snelheidsverhogende jetpack en de meest walgelijke, een snelheidsbeperkende kakval.

Save Your Nuts heeft een verscheidenheid aan speelvelden om uit te kiezen. Er is een met bos gevulde kloof met twee rivieren en een windmolen, een drukke straat ingeklemd tussen twee spoorbanen en een achtertuin met een picknicktafel en tuingereedschap. Het is duidelijk dat Triple Scale een tijdje heeft doorgebracht met het ontwikkelen van de werelden waarin spelers deze wedstrijden zullen bestrijden.

De volledige versie van Save Your Nuts is ingesteld voor een Steam-release op 24 april. Hoewel Triple Scale zegt dat ze van plan zijn om de game op consoles uit te brengen, is dat misschien een klein eindje weg, omdat er geen definitief consoleversie-venster op hun site staat.

 

Over Triple Scale Games

Het team van Triple Scale is afkomstig van verschillende gameontwerp- en programmeerachtergronden. Oprichter Frederic Bohn werkte aan Deus Ex: Mankind Divided voordat hij zijn eigen bedrijf stichtte. Sindsdien werkt hij samen met Sebastian Olscamp (een producent van spellen als Thief en Assassin’s Creed) en Renato Reboucas (een voormalige Gameloft-programmeur) om hun eerste onafhankelijke spel tot een goed einde te brengen.

 

 

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com