GMTK Game Jam 2018 Betekent Gratis Games

GMTK Game Jam 2018 Betekent Gratis Games

1 views
0


De jaarlijkse GMTK Game Jam is weer een jaar verder, en daarmee komt een hele reeks GRATIS spellen! Het Game Maker, Toolkit YouTube-kanaal  is een briljant kanaal dat zich richt op game en levelontwerp, gameplay-functies en game-mechanics. Dientengevolge werd een jaarlijks evenement genaamd de Game Maker Toolkit Game Jam of GMTK Game Jam in het kort gemaakt om kijkers de kans te geven om de onderwerpen te implementeren die werden besproken door Mark Brown (de maker en gastheer van het kanaal).

dit is de grootste game-opslag in de geschiedenis van Itch.io en ook Mark Brown’s, GMTK YouTube-kanaal. Er zijn in totaal 1051 spellen ontwikkeld en deze zijn volledig gratis te spelen op pc- en Android-platforms en sommige zijn zelfs in de browser te spelen. Je kunt alle gratis spellen op Itch vinden.

Deze keer is het thema “Genre without Mechanic”; ze vragen om games die passen in een genre maar waar het fundamentele aspect van dat genre is weggenomen. Bijvoorbeeld een platformgame zonder springen of een first person shooter zonder wapens of een vechtgame zonder gevechten enz.

Het thema geeft aanleiding tot het maken van spellen met een sterke focus op mechanica die het spelontwerp beïnvloeden. Vooral omdat ontwikkelaars creatieve en leuke manieren moeten vinden om het thema van de gameproblemen te overwinnen.

De GMTK Game Jam dit jaar begon zodra Mark Brown het thema op het GMTK YouTube-kanaal aankondigde.  daarmee laat hij ontwikkelaars toe om individueel of in teams games te maken en hulp te krijgen van elkaar via een Discord-chat. Of je nu ervaring hebt met het ontwikkelen van games of helemaal nieuw bent, het einddoel is om een geheel nieuw spel te maken dat bij het thema past. Er is een algemene winnaar met de GMTK Game Jam, maar het belangrijkste punt van het evenement is om gamers aan het werk te krijgen bij het ontwikkelen van hun eigen games.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat de meeste van deze games binnen een korte tijd zijn gemaakt – 48 uur om precies te zijn, en dus zijn de meeste gemakkelijk te breken, onvolledig of ontbreken grafische details, maar ze hebben allemaal geweldige concepten die niet verkeerd zouden uitpakken in volledig afgewerkte AAA- of indiegames.

Vanaf de 1051-spellen heb ik slechts een handvol van de aangeboden spellen gespeeld. Maar niettemin, hier zijn enkele aanbevelingen die mijn aandacht trokken en echt met het thema werkte.

Rave en Claw:
Een top-down, tweepijps shooter zonder het gebruik van wapens, OSTSenior’s Rave en Claw ziet in plaats daarvan dat je een enterhaak gebruikt als de belangrijkste vorm van aanval. Gebruik de enterhaak om door de levels en haakpunten te lopen en vijanden te doden door erop te slaan.

Wordt momenteel 4e gerangschikt met een score van 4.784.


Viddlerx’s PongOut is eigenlijk Pong maar zonder het scoresysteem. Laat in plaats daarvan de stuiterende pongbal je raken, want deze zal wegscheuren naar de paddle, vergelijkbaar met Breakout. De speler die zo lang mogelijk uithoudt, wint. Het spel biedt niet alleen een singleplayer-modus, maar ook een lokale multiplayer-modus.

PongOut slaagt erin om twee klassieke arcade-spellen bij elkaar te brengen, terwijl het tegen de kern van de mechanica van deze spellen ingaat.

Momenteel gerangschikt 58e met een score van 4.231


Else Walker
Een spel dat klassiekers een beetje anders maakt, is SuperTry’s Else Walker, een platformer zonder directe invoer en zeer weinig gebruikersinvoer. Hier bedien je Eddie de robot door hem commando’s te geven van floppy disks om door de levels te navigeren, zodat hij met succes naar buiten kan gaan.

Else Walker doet het erg goed door het platforming-genre te ondermijnen en een die ik graag zou willen zien als een volledig voltooid spel. Het is ook een zeer nuttig hulpmiddel om de grondbeginselen en denkprocessen van codering te introduceren.

Momenteel gerangschikt als 60e met een score van 4.179.


Mistreat Fighter
Lolfrad en Badlemon’s Mistreat Fighter is een één op één gevechtsspel over huiselijke agressie. De game is een hilarische kijk alleen al naar het feit dat het een streetfighter is maar niemand lichamelijk gewond raakt. Gebruik in plaats daarvan een Grote mond en geestige comebacks om schade toe te brengen aan de tegenstander.

Mistreat Fighter doet verbazingwekkend goed het uiterlijk en het gevoel van de Street Fighter-reeks.

Momenteel gerangschikt 388e met een score van 3.111.

Hoewel de meeste van deze spellen kort of onvoltooid zijn, zijn er enkele zeer interessante concepten die hier worden onderzocht. Ik zou graag zien dat deze concepten worden gebruikt. Ik kijk er naar uit en zal zeker proberen deel te nemen aan de GMTK Game Jam van volgend jaar.

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com