Prismata review

Prismata review

1 views
0

Prismata is beslist iets anders, charismatisch en mist charme. Nou, niet voor degenen die het verhaal hadden geschreven lijkt het wel! We duiken in de mechanica van het spel en als het echt iets anders biedt dan de meeste anderen van een vergelijkbaar genre. Het is een fascinerend spel omdat het grappig wil zijn, of misschien gewoon de campagne gebruikt om … eh … iets te creëren.

Er is veel te zeggen, en toch ook weer niet. Het heeft interessante elementen die het een klein beetje laten opvallen, maar tegelijkertijd kun je ruzie maken tussen alles, zoals de verschillen in bananen die je had tijdens de lunch. Het is gewoon niet zo origineel als het je doet geloven, maar het is leuk. Het is eenvoudig, maar tegelijkertijd stapelen je kaarten op zoals elke dekbouwer en je klautert gewoon om bij te blijven. Dit is een game die grit, originaliteit en de regels van de strategie herschreven heeft (nee, echt! Deze game heeft blijkbaar de regels herschreven!). Laten we eens kijken wat we hebben ontdekt in Prismata.

Prismata begint eenvoudig, je bent in de laatste 578 dagen niet actief in actieve dienst geweest, dus je gaat naar de bar. Typische protagonisten-dingen, maar je bent weggeroepen naar een incident. Het personage dat je speelt, Swade, hoewel hij duidelijk begreep dat iemand is overleden, besluit dat het op weg is naar een bar. Oké … Een rare inleiding voor de hoofdpersoon, van wie we horen te houden. Daarna gaat hij verder met de vraag of de man “van de stoep is geschraapt”. Als je alleen maar van personage mocht wisselen, zou dat voor de rest van de weg een overwinning zijn. Voortdurend is er tijdens de hele campagne niets dan een gemene geest met Swade. Het begint echt niet op zijn plaats te vallen als je ziet dat zijn vriend, een techneut genaamd Logan, niet eens de meeste quotes van Swade retourneert. Het is pijnlijk om door te zitten.

Het verhaal gaat verder met robots die gek worden en dingen vernietigen. Je hebt een apparaat dat de ‘Prismata’ wordt genoemd en dat in feite lijkt op een hologramtablet. De eerste missie is de tutorial, maar het wordt nog een hele uitdaging. Je komt nooit echt te weten wat de Prismata precies is of hoe het werkt, het doet het gewoon. De beste manier om het te beschrijven is dat het al je roboteenheden op het slagveld in het echte leven bestuurt? Het wordt op geen enkel moment volledig uitgelegd, maar het werkt! Giselle, je persoonlijke android, is met je om te helpen! Vrijwel alles wat ze doet in deze campagne fungeert als je oefenbot. Het verhaal zelf is op dit moment grotendeels makkelijk te vergeten en kan gemakkelijk worden overgeslagen.

Je vraagt ​​je waarschijnlijk af en het antwoord is ja. Prismata lijkt echt op de stijl van een visuele roman. Sterker nog, het ziet er goed uit. Het ziet er gewoon ‘goed uit.’ Er is niets spectaculairs aan. Niets adembenemend. Als een alledaagse kunstenaar dit tekent, is het misschien indrukwekkender met wat achtergrondkunst, maar je hoofdpersoon, Swade, ziet er altijd high uit zonder zijn bril. Halverwege het eerste hoofdstuk waarin hij ze afneemt, zou je waarschijnlijk willen dat hij de bril weer opzet.

De ziel van dit spel is echter de kaarten. De kaarten zien er eigenlijk een beetje creatief uit. Je krijgt een ander beeldmateriaal en ze verschillen afhankelijk van hun gebruik. De kleuren zijn echt goed op elkaar afgestemd en zien er prachtig uit, zodat je elke actie kunt onderscheiden voordat je hem inzet. De skins die je kunt kopen, voegen ook variatie toe.

Hoewel de game visueel in orde is, heeft de muziek zijn simpele tekortkomingen. Er is veel herhaling en elke songvariatie is geen sterke loskoppeling van de vorige. Het zou leuk geweest zijn als de ontwikkelaars muziek gebruikten die niet elke ongeïnspireerde titel had voordat deze werd gebruikt. Als je echter begint te proberen van de muziek te genieten wanneer je in een gevecht gaat, merk je dat je het best wel kan aansluiten. Wat geluid betreft, voelt elke klik prettig aan in de oren. In de meeste games wordt het ondergewaardeerd, maar hier vind ik het geluid leuk wanneer ik op de knop “Exit” klik. Muziekopties zijn ook standaard, en bieden de optie om geluidseffecten en muziekvolume te verhogen of te verlagen.

Vrijwel het hele uitgangspunt van een spel voor het bouwen van een deck is om jezelf meer van een kaartvoordeel te gunnen dan dat van je tegenstanders. Dit kan onder meer zijn: verzamelde middelen, eenheden die zijn gebouwd of een grote overtreding of verdediging hebben. Hoe meer middelen je verzamelt, hoe meer eenheden je kunt bouwen, hoe meer je kunt behouden. Het gaat erom dat je jezelf veredigt, defensief of aanvallend zijn terwijl je jezelf ook de tijd geeft om een ​​leger op te bouwen. Dit soort spellen kunnen uren duren als het goed wordt gedaan. Er zijn al talloze deckbuilder games die je in het echt kunt spelen met een groep vrienden of vreemden. Prismata doet niet heel veel dingen anders dan anderen van hetzelfde genre.

Je begint met drones, huurt engineers om middelen te verschaffen om die drones te bouwen, en sta jezelf toe om meer resource harvesters te bouwen, enz. Verschillende kaarten dragen verschillende aanvallen, verdedigingen, HP of bronnen, en elke kaart met hun eigen doel. Het ene moment heb je het gevoel dat je wint, maar omdat de tegenstander zijn kaarten verstandiger gebruikte en middelen opbouwde, blijken ze je kaarten te vernietigen. Waar komt deze hele “herschrijfstrategie” vandaan? Geen idee, het was in de game-beschrijving. Betekent dit dat dit deel van het spel slecht is? Nee. Verre van slecht, het is eigenlijk best leuk. Er is een strategie voor nodig, maar er kan niet veel worden ingegaan als een eenvoudige deckbuilder, zoals deze.

Wat moet Prismata doen om spelers terug te laten komen voor meer? Waar is de mojo ?? Skins, emotes, badges en avatars, die allemaal oppervlakkig zijn, lijken niets toe te voegen om je spel kaarten sterker te maken dan dat van je tegenstander, wat een goede zaak is. Je moet je echter afvragen waarom ze de kosten zo hoog houden voor iets als een eenvoudige emote. $ 4,99 voor 650 shards, wat je nodig hebt om deze emotes en skins te kopen. Als je de wiskunde doet en de meeste 399 shards moeten kosten of zelfs tot 4999 shards, kun je niet echt zeggen dat je hier niet wordt opgelicht. Dat is minimaal euro 35 aan aankopen voor 5640 shards, als je besluit om alles in één keer te kopen. We moeten het niet erg vinden zolang we in staat zijn scherven te krijgen door normale in-gamebeloningen of -progressie.

Er is geen teken van progressie shard-beloningen buiten de eerste 15 shards om de 2 of 3 overwinningen, of een enkele power-core die wordt gebruikt om toegang te krijgen tot een arsenaal. Het arsenaal is ook verschrikkelijk. Het zijn in wezen lootboxen, maar in plaats daarvan moet je kaarten omdraaien voor een kans op hen. Je bent niet eens zeker van de buit van de powercores die je verzamelt om extra skins en emotes te krijgen. Het lijkt erop dat het hele systeem is gemanipuleerd om je geld te pakken voor extra inhoud, ook al hoef je helemaal geen geld te besteden aan regulier spel. Ik juich andere spellen zoals Overwatch en League of Legends toe voor de luxe van veel minder grind voor je accessoires. Het hoeft geen uren of dagen te duren om een ​​item te kunnen kopen waarmee je je personage kunt aanpassen.

Het heeft een mooi uitgangspunt met een goed element van de gameplay. Het is alleen maar het feit dat het genereren van inkomsten en de campagne het afzwakken. Het is 25 euro, dat voelt niet de moeite waard. Misschien als je het voor meer dan de helft van die tijd in de uitverkoop zou krijgen, dan zeker. Het is een solide PvP-spel, maar dat is ook waarvoor het is bedoeld. Het is niet zo meeslepend om regelmatig te blijven spelen. Voor sommigen is dat misschien het geval, maar voor anderen is het gewoon een casual game.

Niets anders te vertellen, maar als kaartspellen jouw ding zijn, dan is het misschien iets voor jou. Het is moeilijk om te beoordelen, omdat PvP is waar dit spel voor is gebouwd. Het heeft gewoon meer waarde en minder grind nodig. Het is evenwichtig, maar het heeft niet de indruk dat de ontwikkelaars voldoende zorg in de handen van de consument hebben gestopt zoals ze zouden moeten hebben. Het was echter een leuke tijd.

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com