Weten we te veel over Kingdom Hearts III?

1 views
0

Zoals de meeste fans al weten, hebben we onlangs een nieuwe trailer ontvangen voor het langverwachte Kingdom Hearts III. Daarin hebben we onze eerste blik op de eerder aangekondigde wereld van San Fransokyo van Disney’s Big Hero 6. Deze trailer is de nieuwste van een hoop nieuws en informatie over de nieuwste aflevering van Square Enix aan de geliefde franchise. Alleen al dit jaar hebben we verschillende trailers getoond op verschillende evenementen, samen met verschillende artikelen en interviews met de ontwikkelaars van de game. Maar toen ik naar de nieuwste trailer keek, begon ik te denken: weten we te veel over Kingdom Hearts III? Het voelt ironisch om deze vraag te stellen, want tot voor kort was nieuws over alles wat met de game te maken had na zijn eerste onthulling in 2013 schaars. Fans hunkerde naar elk stukje nieuws dat we konden krijgen, en zelfs het kleinste beetje informatie maakte de community wild met opwinding. Snel vooruitgaan tot rond 2017 en 2018, en we hebben nu meer inhoud dan we weten wat we ermee moeten doen. Het lijkt erop dat de eerste helft van dit jaar alleen al meer details over Kingdom Hearts III heeft gegeven dan de vier voorgaande jaren. Maar met al dit nieuws komt de mogelijke zorg van overbelichting. Kan Square Enix dit patroon voortzetten zonder teveel te onthullen?

Voordat ik verder ga, zal ik zeggen dat ik net zo dankbaar ben als elke fan voor al het nieuws dat we hebben ontvangen. Zoals iedereen, word ik ook opgewonden wanneer ik meer te weten kom over een aankomende game waar ik naar uitkijk. Bij elke nieuwe onthulling vraag ik me echter af of ik wel tevreden zal zijn met het spel zodra het uitkomt. Ik krijg een beetje meer zorgen over elke nieuwe wereld onthulling. Ik bedoel, de Kingdom Hearts-gemeenschap is al op de hoogte van zeven nieuwe Disney-werelden. Bovendien kennen we ook enkele grote plotwendingen, zoals Aqua die in de handen valt van Xehanort en Riku die schijnbaar Replica Riku tegenkomt.

Nu is er altijd de kans dat alles wat we tot nu toe hebben gezien slechts het topje van de ijsberg is. Gedurende verschillende interviews heeft de oude Kingdom Hearts-regisseur Tetsuya Nomura verschillende malen verklaard dat er veel inhoud zal bestaan ​​binnen Kingdom Hearts III, maar hoeveel is “overvloedig”? Met alles wat tot nu toe is getoond, wordt het idee van nieuwe inhoud steeds minder waarschijnlijk. We weten dat er binnenkort meer trailers en onthullingen zullen arriveren. Nomura heeft eerder al gezegd dat we elke wereld zullen kennen voor de release van de game. Hoewel dat opwindend klinkt, blijft er niets nieuws over aan de ontzagwekkende spelers. Uiteindelijk zou ik het op de lange duur mis kunnen hebben. Misschien zal Square Enix me verrassen met iets dat ik, noch enige andere fan, van de serie verwachtte.

Samenvattend, terwijl meer leren over een nieuw spel de gemeenschap echt kan stimuleren, is er een kleine grens tussen voldoende en te veel belichting. Pronk met te veel en je spel kan last hebben van een teleurgestelde groep fans. Zowel voor de fans als voor de ontwikkelaars hoop ik dat Kingdom Hearts III voldoet aan de mantel die eraan vooraf is gegaan. Wij als fans kunnen er alleen maar op vertrouwen dat Square Enix heeft gekozen voor wat te onthullen en dat verborgen geheimen nog steeds bestaan.

Gebaseerd op een artikel van: cultureofgaming.com